Siteler için anahtar kelime nasıl belirlenir? Anahtar kelime seçme önerileri

Web site sahipleri için SEO çalışmaları olmazsa olmaz bir durumda. Zira giderek her alanda artan rekabet ile birlikte web sitenizi farklı kılmanız, diğerlerinin arasından sıyrılmanız gerekiyor. Bu da SEO çalışmaları ile mümkün. İşte tüm web site sahiplerinin bilmesi gereken ve ilk aşamadan itibaren planlaması gereken “Siteler için anahtar kelime nasıl belirlenir? Anahtar kelime seçme önerileri temel SEO bilgisi.” rehberi.

SEO nedir ve nasıl çalışır?

SEO, arama motorlarının kullanıcılara alakalı sonuçlar vermek için nasıl çalıştığını anlamak ve sayfalarınızın arama sonuçlarındaki sıralamasını etkilemeye çalışmaktır. Her web site sahibi (Eğer SEO çalışmaları için birisiyle anlaşmamışsanız) SEO’nun temellerini bilmeli.

Eğer ne üzerine blog açacağınızı bilmiyorsanız buraya bakın: Blog açacak kişiler için 193 blog fikirleri

# 1 SEO – Daha İyi İçerik Yazın

Haftada birkaç kez yeni makaleler yazmak zorunda değilsiniz. Ayda birkaç kez bile değil. Bu konuda bazı kriterlere dikkat etmeniz gerekiyor.  İçeriğinizi daima belirli bir strateji göz önünde bulundurularak oluşturun. Yazacağınız yazının size trafik getireceğinden % 100 emin olmanız gerekiyor. Bu aşamada ise aşağıdaki planı uygulayabilirsiniz.

  1. Anahtar kelime / konu araştırması yapın.
  2. Bulduğunuz anahtar kelime rekabetini değerlendirin
  3. Sayfa İçi SEO çalışmalarını eksiksiz yapın
  4. Site içi ve site dışında link vereceğiniz bağlantıları ayarlayın
  5. İçerik oluştururken her zaman konuyla ilgili araştırma yapın.
  6. Anahtar kelimelerin hangi siteler tarafından kullanıldığını ve sıralamaya girdiğini öğrenin.
  7. Bu içeriklerde kaç kelime var?
  8. Bu içerikler nasıl hazırlanmış? (Liste, nasıl yapılır, video veya infografik, düz içerik)
  9. Konuyu tam olarak cevapladılar mı yoksa konuyu yüzeysel olarak mı ele aldılar mı?

Anahtar kelime tamam, ya sonrası?

Bu araştırmalar sonrasında yazacağınız konuyu belirleyebilirsiniz. Belirledikten sonra ise rakiplerinizi çok geride bırakmak için mümkün olan en iyi içeriği oluşturmaya çalışın. Ek araştırmalar yapın ve deneyimlerinizden yararlanın. Bu size avantaj sağlayacaktır. Yazılarınızı yazarken daima en kapsamlı ve alakalı içerikleri & cevapları vermeye çalışın. Bu hem okuyucularınız hem de arama motorları tarafından olumlu değerlendirilecektir.

Arama trafiği, yeni içeriği ne sıklıkta yayınladığınıza bağlı değildir. Trafik, içeriğin kalitesine ve nasıl tanıtıldığına bağlıdır. Bu yüzden mümkün olan en iyi içeriği oluşturun ve dünyayla paylaşın!

# 2 SEO – Dış ve iç bağlantılar size nasıl yardımcı olabilir?

İnternette, bağlantılar ana para birimidir. Birine link verdiğinizde, arama motorlarına içeriği önerdiğiniz konusunda bilgi verirsiniz. Sayfanızın dış bağlantıları arttıkça, arama motorlarının gözünde o kadar fazla otorite olur. (Aynı ilke iç bağlantılar için de geçerlidir!) Bu nedenle dış bağlantılar vermekten kaçınmayın. Doğru, otoriter sitelere vereceğiniz bağlantılar site her zaman kazandıracaktır.

# 3 SEO – Aramayı Anlamak

Birkaç yıl önce Google RankBrain algoritmasını oluşturdu.  RankBrain algoritmasının temel amacı, arama sonuçlarının kalitesini arttırmaktır. Bu algoritma, kullanıcıların arama yaparken amacını anlamaya çalışır. Anahtar kelimeleri değil, yazdıkları ifadelerin veya terminolojilerin anlamına daha fazla odaklanarak en iyi sonuçlar sunulmaya çalışılır. Bu nedenle yazı içeriğinizde ana hedef anahtar kelime ile bağlantılı diğer kelimeleri de olabildiğince kullanın. Bu kapsamda ise değerlendirebileceğiniz bazı öneriler şöyle;

  • İlk olarak, eş anlamlılarını düşün.
  • Google’ın “Şununla alakalı aramalar” sonuç sayfasındaki önerilere bakın.
  • Facebook gruplarında arama yaparak konuyla ilgili nasıl aramaların yapıldığını öğrenin.
  • Quora gibi web sitelerindeki örnek sorulara göz atın.

Tüm bu araştırmalardaki asıl amaç, kullanıcıları arasında popüler olan kelimeleri ve cümleleri bularak yan anahtar kelimeler olarak içeriğe almak. Konunuzu geliştirmek için alakalı ifadeleri ve uzun kuyruk anahtar kelimeleri kullanın. Bu şekilde trafiğinizi yalnızca ana anahtar kelimelerinizle değil, onlarca hatta binlerce başka ifadeyle elde edebilirsiniz!

Vaka Analizi

Cep telefonu üreten yeni bir şirket olduğunuzu hayal edin. Cep telefonlarıyla alakalı tüm anahtar kelimeler için Google’da anında rekabet edebileceğinizi düşünüyor musunuz? Yok hayır. Çünkü bütün yerler zaten rakipleriniz tarafından alınmış. Apple, Samsung, Huawei, LG vb. üreticiler bu alanda yerini yıllardan beri sağlama almış durumda. Bu siteler güçlü ve arama motorlarının gözünde yüksek puanlara sahip olduğu için rekabetiniz oldukça zor olacaktır.

Tüm bu şartlar nedeniyle de Google bu markaların sayfalarını, her zaman sayfalarını arama sonuçlarında gösterecektir. En iyi içeriği oluştursanız bile, tüm yerler zaten daha güçlü rakipler tarafından alındığı için yer almanız oldukça zor olacaktır. Kiminle rekabet ettiğinizi ve gücünüzü bilmeden içerik yaratmak web site sahiplerinin yaptığı en büyük hatalardan birisidir. Bu konuda yola yeni çıkış biri olarak dersinizi iyi çalışmanız gerekir. Yapmanız gerekenler ise şöyle;

1. Adım – Gücünüzü öğrenin

MozBar’ı yükleyin – Chrome için ücretsiz bir eklenti olan bu MozBar ile birlikte DA (Domain Authority) gibi önemli değerlere bakın.

2. Adım – Google’a potansiyel anahtar kelimelerinizi girin ve rakiplerinizi inceleyin

Arama yaptıktan sonra sıralama alan sayfalara bakın. Sizinkinden daha düşük DA olan herhangi bir alan var mı? Veya sizinkinden en fazla 5 puan daha yüksek olan site var mı? Eğer tüm rakipleriniz sizden bir kaç kat daha güçlüyse – DA’ları sizinkinden 2 veya 3 kat daha yüksekse – bu anahtar kelimeyle ilk sayfaya gitmeniz çok zor olacaktır. Bu imkansız değil ancak aylarca bağlantı ve içerik oluşturarak güçlü bir yapı üzerinde çalışmanız gerekecek. En baştan kaybettiğiniz bir savaşta savaşmaya değer mi? Çoğu durumda, cevap hayır. Bu tür durumlarda başka bir anahtar kelime bulmanız daha uygun olacaktır.

Örnek bir sorgulama

Kişisel blog anahtar kelimesindeki güncel sonuçlar. Her bir site için kontrol listesini yenileyerek sitelerin tüm değerlerini öğrenebilirsiniz.

Anahtar kelime nasıl belirlenir? Hangi siteler kullanılır?

Sorgulama sayfasında farklı kelimeler yazın ve alakalı yan kelime ve uzun anahtar kelimeleri deneyin. Sorgu sayısını arttırmak, farklı anahtar kelimeleri keşfetmek adına için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmanızı tavsiye etmem. Bu araç, içerik reklamcılığındaki uzmanlar içindir. Ayrıca, şu anda yalnızca kısa bir değer aralığı gösterir. Bu yüzden ücretsiz yardımcıları kullanın:

En iyi sonuçları elde etmek için alakalı anahtar kelimelere, ifadelere ve elbette uzun kuyruk anahtar kelimelerine ihtiyacımız var. Bu konuda zorlananlar için bir örnek daha vermek uygun olacaktır.

Blogunuzun konusunu bir ağaç olarak hayal edin.

Ağacınızın adı ne? Bu sizin anahtar kelimeniz olarak bu aşamada en iyi anahtar kelimeyi belirlemeniz gerekir. Ağacınızın dalları ise sizin alt başlıklarınız olacak. Gövde, anahtar kelimelerden oluşur. Yukarıdan aşağıya doğru uzanır. Yapraklar alakalı kelimeler ve ifadeleri temsil eder. Ağacınızın kökü ise içeriğinizin kalitesidir.

Siteler için anahtar kelime nasıl belirlenir? Anahtar kelime seçme önerileri dahilinde sunduğum tüm bu detaylar, öneriler ve ek bilgiler, siteniz için büyük öneme sahip olan anahtar kelime planlamanızı daha doğru yapmanızı sağlayacak. En başından itibaren yola doğru araçla çıkar ve yol öncesindeki planınıza sadık bir şekilde yolunuzda ilerlerseniz hedefinize varabilirsiniz. Aksi halde yan yollarda kaybolabilir, yolunuzu kaybedebilir ve yakıtınızı bitirerek yolda kalabilirsiniz.

Sizin bu konudaki önerileriniz neler? Yanlış ya da hatalı noktaları yorum bölümünde belirterek, içeriğin kalitesini arttırmaya ne dersiniz?

Summary
Siteler için anahtar kelime nasıl belirlenir? Anahtar kelime seçme önerileri
Article Name
Siteler için anahtar kelime nasıl belirlenir? Anahtar kelime seçme önerileri
Description
Yeni bir site açarken anahtar kelime nasıl belirlenir? Anahtar kelimeye ek yeni öneriler nasıl bulunur? İşte site açarken anahtar kelime belirleme rehberi.
Author
Publisher Name
Hakan Göçmez
Publisher Logo

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir