Kış Mevsiminde D Vitamini Eksikliğini Önlemenin 5 Yolu

Kış Mevsiminde D Vitamini Eksikliğini Önlemenin 5 Yolu

Kış Mevsiminde D Vitamini Eksikliğini Önlemenin 5 Yolu

Kış Mevsiminde D Vitamini Eksikliğini Önlemenin 5 Yolu ile kış boyunca da vitamin seviyenizi koruyabilirsiniz. D vitamini, kemiklerin, dişlerin ve kasların korunmasına yardımcı olan vitamindir. Ancak yaz sona erdiğinde vitamin seviyesinde önemli ölçüde düşüş görülebilir. İşte deneyimlerim ve doktor tavsiyelerine göre kış mevsiminde d vitamini eksikliğini önlemenin 5 yolu. Bu yazıda İngiltere’de yayınlanan bir makaleden bol bol yararlanacağım ve son bölümde kendi düşüncelerime yer vereceğim. Zira kış aylarında bizler için hiçbir önemi olmayan D vitamininde diğer ülkeler çoktan bu durumu aşmış durumda.

Kış Mevsiminde D Vitamini Eksikliğini Önlemenin 5 Yolu

Takviyeler

Nisan-Eylül ayları arasında, güneş ışığı açık havada cilde alındığı için D vitamini ihtiyacı kalmamaktadır. Fakat yaz bittiğinde seviyeler önemli ölçüde düşer. İngiltere’de yaşayan herkes için ülkedeki doktor ve uzmanlar kemikleri, dişleri ve kasları sağlıklı tutmaya yardımcı olan günlük D vitamini dozunun alınmasını öneriyor. Sağlıklı bir insan için bu doz 10 mikrogramdır. Birmingham Üniversitesi Moleküler Endokrinoloji Profesörü Martin Hewison, “Daha koyu cilt pigmentasyonu olan kişiler için, güneş ışığından aynı miktarda D vitamini almak genellikle daha zordur. Bu nedenle günlük ek takviye göz önünde bulundurulmalıdır. D vitamini takviyesi alabilir ya da hükümetin tavsiye ettiği seviyeye yakın bir seviyeye sahip olacak bir multivitamin kapsülü kullanılabilir. Bazı yiyecekleri yemek de kısmen D vitamini eksikliğini giderebilir – ancak tek başına yetmiyor. ”diyor.

Mantarlar

Mantarlar, insan ve hayvan derisi gibi güneş ışığı çarptığında D vitamini alma yeteneğine sahip. Mantarları güneş ışığına maruz kalacakları yerlerin dışına bırakmamak, D vitamini bakımından zengin oldukları anlamına gelir. Bu nedenle D vitamini takviyesi için rahatlıkla tüketilebilir. 

Yağlı Balık

Çok az sayıda yiyecek doğal olarak D vitamini bakımından zengindir. Uskumru ve somon balığı gibi yağlı balıkları her hafta düzenli bir şekilde tüketmek D vitamini açısından en iyi seçeneklerden birisi. Balık, vejeteryanlara ve veganlara hitap etmeyeceği için bu gruptaki kişilerin tek doğal kaynağı mantar olacaktır:

Güçlendirilmiş Gıdalar

Doğal olarak zengin yiyeceklere daha fazla güvenmek zorundayız. Bununla birlikte, bazı kahvaltılık tahıllar ve bazı yoğurtlar D vitamini ile takviye edilmiş durumda. 

Morina Karaciğeri Yağı

Omega ve yağ asitlerinin diğer faydalarıyla birlikte, bir çorba kaşığı morina karaciğeri yağı, hükümetin tavsiye ettiği günlük alımdan çok daha fazlasını sağlıyor. Bu sayede ek almaya gerek kalmadan tüm ihtiyaç karşılanabiliyor. 

Kış Mevsiminde D Vitamini Eksikliğini Önlemenin 5 Yolu

D vitamini eksikliği ile ilgili ilk farkındalığım çocuğumun hastalığı sonrasında oldu. Gittiğimiz özel bir doktor, Türkiye’deki orta yaş itibari ile yaşanan kemik erimeleri ve D vitamini eksikliğine bağlı olarak yaşanan sorunları aktardı. Eylül ile Nisan ayı arasında özel olarak D vitaminin tüketilmesi gerektiğini söyleyen doktor, çocukluk dönemi itibari ile bu duruma dikkat edilmesi gerektiğini ifade etti.

Daha sonrasında yaptığım araştırmalarda da özellikle Avrupa ülkelerinde yaşayan kişilerin D vitamini tüketimi konusunda çok farklı bir yaklaşımının olduğunu, farklı besin ve özel olarak üretilen ürünlerle bu ihtiyacını karşılamaya çalıştığını gördüm. Daha dinç, sağlıklı bir gelecek adına D vitamini gerçekten de es geçilmeyecek derecede önemli. Şimdi biz bu eksikliği özel olarak hazırlanmış ve olabildiğince doğal yapılmaya çalışılmış takviyelerle gidermeye çalışıyoruz. Ürün için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Ocean Vitamin D3 1000 IU 20 Ml

(Öneri)

Önerim, bu durumun ne kadar önemli olduğunu yabancı kaynaklardan araştırarak öğrenmeniz ve sonrasında beslenme programınızda buna göre bir düzenleme yapmanız.

Çocuk Doktorumuz Muzaffer Ocak (Bursa’da)

(Öneri)

Kişisel blog sayfamda sizlere bu tür önerilerle doğru bilgileri sunmaya çalışıyorum. Yorum bölümünden destek verebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir