14 Şubat Sevgililer Günü internet ve alışveriş alışkanlıkları neler?

14 Şubat Sevgililer Günü internet ve alışveriş alışkanlıkları konusunda ayrı olarak ele alınabilecek farklılıklar içeriyor. Bu özel günde birbirine hediye almak isteyen çiftler, daha çok interneti tercih ederken Google tarafından paylaşılan 14 Şubat Sevgililer Günü’nün online etkisi raporu oldukça dikkat çekiyor.

14 Şubat Sevgililer Günü için internet üzerindeki hareketliliğin 1 Ocak ayının ortasından itibaren yaşanmaya başladığını söyleyen Google, bu tarih itibariyle giderek artan bir trafiğin görülebildiğini söylüyor. Bu gözlemini internet üzerinden 14 Şubat Sevgililer Günü hediye ve kutlamaları ile ilgili yapılan aramalardan anlayan Google, yıllar geçtikte giderek artış gösteren bir istatistiğe sahip. Öyle ki her geçen yıl yüzde 21 oranında etkinliklerde bir artış görülüyor. Bu veri ise 14 Şubat Sevgililer Günü için internetin giderek daha da önemli olduğunu gösteriyor.

14 Şubat Sevgililer Günü internet ve alışveriş alışkanlıkları konusunda en çok ne popüler?

Sevgililer Günü’nde yapılan raporlamalara göre çiçek aramaları çok daha ön plana çıkmış durumda ve bu oran %37 artış yaşamış. Yapılan açıklamalarda Şubat ayı boyunca en çok büyüyen kategorinin iç çamaşırı ve kolye olduğu ifade edilirken özellikle hediye konusunu son günlere bırakan kişilerin daha çok çiçeği tercih ettiği söyleniyor. Sevgililer Günü’nde tatil planı yapan kişiler ise daha çok kuzey bölgeleri tercih ediyor ve daha çok Kuzey ışıklarının seyredilmesi romantizm anlamında dikkat çekiyor.

Bu özel günde en çok ne alınıyor?

Sevgililer Günü etkinlikleri ve online alışveriş konusunda dikkat çeken bir diğer detay ise kadınlar için tercih edilen hediyelerde çanta, erkeklerde ise cüzdan alınması. Özellikle bu iki kategorinin artış yaşaması, Google verileri ile kanıtlanmış durumda. 14 Şubat alışkanlıklarında bir dikkat çeken detay ise YouTube üzerinde paylaşılan kendin yap hediye fikirleri. Özellikle sevdiği kişiye özel bir hediye vermek isteyen kişiler, YouTube videolarında yer alan önerileri dikkate alıyor.

Google’dan işletmeler için 14 Şubat Sevgililer Günü önerileri

Google 14 Şubat Sevgililer Günü etkinlikleri dahilinde pazarlama konusunda da 3 farklı öneri sunmuş durumda. Bu üç öneri ise şöyle;

  • Yüreklere dokunan reklamlar

En dikkat çeken ise insanların duygusal yönden etkileneceği reklamlar oluşturmak. Bu açıdan insanlarda ciddi bir duygusallık yaratacak ve bu duygusallık ile reklam üzerinden satın almaya kadar gidecek içerikler oluşturmak oldukça önemli.

  • Mobil arama göz ardı edilmemeli

Bir diğer önemli detay ise mobil arama. Mobil kullanımın artmış olması nedeniyle 14 Şubat Sevgililer Günü etkinlikleri mobil olarak da gerçekleştirilecek ve mobilde ön plana çıkan, tüketicilere ulaşmayı başaran firmalar çok daha fazla dönüş alacak.

  • Hızlı çözümler, kurtarıcı hediye önerileri

14 Şubat için pazarlamacıların odaklanacağı bir diğer önemli kitle ise hediye almayı son günlere bırakanlar. Hızlı çözümler sunan firmalar çeşitli reklamlarla 14 Şubat hediyesi için fikir sağlayarak daha fazla satış gerçekleştirebilir.

Google tarafından blog yazısında paylaşılan “14 Şubat Sevgililer Günü internet ve alışveriş alışkanlıkları” raporu online alışverişlerde 14 Şubat etkilerinin net bir şekilde görünmesini sağlıyor.

One Comment

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir